Ik doe deze week Helweek!

helweek

Deze week ga ik Helweek doen. Misschien lazen jullie er al eerder over op Just Keep Running (onze bikkel Saskia deed het tijdens de winter!), of bij Annemerel of bij Lianne.

Helweek is een week waarin je buiten je comfortzone treedt, je dagelijkse routine doorbreekt en verder leert reiken dan normaal. Mijn voornaamste doelen? Modus, focus en productiviteit. Een week lang geen social media en televisie kan daar goed bij helpen. Daarna mag ik het wel wat meer dan tijdens Helweek, maar gebruik ik het hopelijk een stuk minder dan ervoor.

Ik werk nu vast 1 dag in de week, de rest van de tijd deel ik zelf in. Ik heb dus ook tijd om leuke dingen te doen met vrienden. Daar gaat de auteur denk ik niet van uit bij het schrijven van het boek, maar zo lang ik me daarbij aan de regels houd (focussen, gezond eten, positiviteit, etc) past het in de week denk ik.

De regels zijn:

  • Start maandagochtend om vijf uur en stop zondagavond om tien uur. Ik begon gisteravond om tien uur, haha.
  • Sta elke ochtend om vijf uur op. Uitdaging!
  • Ga elke avond om tien uur naar bed. Makkie, deed ik daarvoor de meeste avonden ook al.
  • Werk de hele week extreem hard, wees gefocust, bewust en plichtsgetrouw. Ga ik aan werken! Is iets wat beter zou kunnen bij mij.
  • Blijf trouw aan je plan. Thank god voor Moleskines en agenda’s vol met lijstjes en plannen.
  • Wees je te allen tijden bewust van je modus en je focus. In mijn ogen mijn belangrijkste opdracht voor mij deze week! (En daarna)
  • Wees je bewust van je verschillende rollen die je in de loop van een dag vervult en vervul ze met glans. Weg met multitasken, niet bloggen en half met mijn moeder praten. Of bloggen, of praten. Ben benieuwd wat mijn familie hiervan gaat vinden.
  • Probeer de hele tijd blij, positief en oplossingsgericht te zijn. Dit probeer ik al, daarom heb ik plukhetleven.com, omdat ik vind dat meer mensen dit moeten proberen/doen.
  • Wees daadkrachtig en proactief. Wat zal ik veel gedaan krijgen deze week!
  • Neem weloverwogen, kwalitatieve rust. Ik ga de nachten bijhouden met een app.
  • Besteed extra aandacht aan kleding en uiterlijk. Ik heb vandaag nog geoefend met eyeliner.
  • Laat alle privéaangelegenheden tot de avond wachten. Ik werk deze week dus niet fulltime, maar wil wel met een ding tegelijkertijd bezig zijn. En iets afmaken voor ik met iets nieuws begin.
  • Gebruik geen social media onder werktijd. Dit draai ik om, haha. Alleen social media onder werktijd, maar alleen voor mijn werk. Geen privé social media, geen scrollen, niks. Whatsapp zet ik 2x per dag aan om individuele gesprekken te lezen, aangezien ik niet van iedereen kan verwachten dat ze me gaan smsen (zijn daar nog bundels voor?)
  • Beperk praatjes met collega’s tot een minimum. Ik werk alleen woensdag op kantoor met collega’s en we zijn altijd al heel stil. Alleen tijdens de lunch en als we ‘s avonds naar een evenement gaan praatjes dus!
  • Train minstens één keer per dag, het liefst ‘s ochtends. ‘s Ochtends wordt ‘m niet. De sportschool is zo vroeg niet open en ik wil mijn moeder niet wakker maken. Eens per dag trainen/sporten/bewegen staat hoog op mijn prioriteitenlijstje.
  • Eet de hele week uitsluitend gezond. Daar gaan we voor!
  • Laat de tv uit. TV kijk ik nooit, maar wel te veel series op mijn laptop. Ga ik aan voldoen, want dat ontspannen ga ik nu offline doen, met een boek, trainen of familie. In plaats van met mijn laptop.

Iedere dag heeft een thema waar je je op gaat focussen. Ik wil deze helweek veel bloggen, werken en studeren. Als het goed is verschijnen er de komende tijd dus weer blogjes van mijn hand (yay!). Ik zal binnenkort ook eens een update schrijven, na twee maanden stilte. Ik ben in ieder geval van plan om iedere dag over Helweek te schrijven!

Share:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *